Byten och returer

Öppet köp i 365 dagar

På Uppercut.se har du alltid öppet köp i 365 dagar, eller ett helt år om det låter bättre. Det betyder att du aldrig behöver vara orolig för att byta presenter eller julklappar utan du kan ta god tid på dig.

Vad får jag byta?

Underkläder är hygienartiklar och bytes inte om förpackningen är bruten. Kolla därför extra noga att det är rätt vara, storlek och färg innan du bryter förpackningen på trosor och kalsonger. Vid köp av behå, t-shirts, linnen, loungewear och badkläder går det självklart att byta även en öppnad förpackning. En vara som ska bytas måste vara hel, ren och i sitt originalskick. Se därför till att inte klippa bort lappar, få smink, smuts eller spruta parfym på plaggen du provar. Ett tips är att inte heller testa plaggen direkt efter ett svettigt träningspass.

Så byter och returnerar du

Var det fel storlek på din bh eller vill du hellre ha en annan färg på badbyxan? Inga problem, ha ditt ordernummer nära till hands och kontakta kundtjänst. De hjälper dig snabbt och lätt med alla dina byten. Detsamma gäller om du vill lämna tillbaka något.

  1. Ta fram ditt ordernummer. Du hittar det på ditt kvitto som kom med paketet och i ditt bekräftelsemail.
  2. Kontakta kundtjänst via mail eller telefon.
  3. Du kommer överens med kundtjänst om hur ärendet ska hanteras: Pengarna tillbaka, tillgodo eller ny vara. Du får returadressen dit du ska skicka varan. Returfrakten betalas av kunden. Om du valt återbetalning återbetalar vi dig så fort vi mottagit din retur. Vanligtvis tar det upp till 3 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Så reklamerar du

Vi arbetar med välkända märken för att försäkra oss om att du enbart får kvalitetsvaror. Men skulle en vara, mot förmodan, vara trasig så ser vi självklart till att du får byta. Uppercut.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, du kan läsa mer om detta på konsumentverket.se. Vill du reklamera en trasig vara? Följ då instruktionerna nedan. 

  1. Ta fram ditt ordernummer. Du hittar det på ditt kvitto som kom med paketet och i ditt bekräftelsemail.
  2. Ta ett foto på det som är trasigt eller fel på produkten 
  3. Skicka ett mail till kundtänst med ditt ordernummer i titeln.
  4. Bifoga fotot och en beskrivning på felet.

Vår trevliga kundtjänst kommer då att hjälpa dig med ett smidigt byte till en ny vara. Vid reklamation kommer du även få en speciell returadress av vår kundtjänst som ger dig gratis retur.