FAQ

Beställningsfrågor

  • Hur funkar ett presentkort?

    Vi har presentkort med olika värden. De vi har är följande: 250 kr, 500 kr, 750 kr och 1000 kr. Du kan läsa mer om hur man använder dem här.

  • Vad har ni för åtgärder mot falska beställningar?
    Uppercut.se loggar alla IP nummer som gjort beställningar. Alla falska beställningar polisanmäls.
  • Hur beställer jag?

    För att läsa mer om hur du handlar på Uppercut.se ska du läsa sidan "Så handlar du".

  • Vilka avgifter tillkommer när jag beställer av er?

    Vi skickar alltid med fri frakt inom Sverige. Väljer du postförskott tillkommer postens avgift med 99 kronor. Väljer du faktura tillkommer 29 kronor i faktureringsavgift. För leveranser utanför Sverige tillkommer en fast frakt på 49 kronor.

  • Kan jag avbeställa min beställning?

    Det beror på hur snabbt du kontaktar oss då vi paketerar beställning direkt efter att köpet är gjort. Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

  • Kan jag beställa via telefon?

    Självklart hjälper vi dig med det. Ring vår kundtjänst så hjälper de dig!

  • Kan jag komplettera min order?

    Det beror på hur snabbt du kontaktar oss men enklast är nästan att göra en ny beställning. Alla leveranser på Uppercut.se skickas fraktfritt och därför kostar det dig inget extra att lägga en ny order.

  • Hur fungerar er orderbekräftelse?
    När du gjort en order skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Var väldigt noga med att du skrivit in rätt e-postadress. På orderbekräftelsen ser du all information om den order du lagt. Du kan även se din orderstatus på din medlemssida.
  • Vad är en beställningsvara?

    För att kunna erbjuda ett brett sortiment av varor och storlekar har vi skapat något som kallas för ”beställningsvara”. Detta innebär att du kommer kunna köpa sällsynta storlekar och varor trots att vi inte har dem på lager. Dessa storlekar är markerade med en stjärna*. Följ bara kassaprocessen och betala för varan som vanligt. Så fort din beställning är lagd så kommer vi att beställa hem varan åt dig. Så snart vi mottagit varan så kommer vi att skicka ut den till dig. Oftast så tar detta mellan 5 till 15 arbetsdagar. Om din beställning innehåller en blandning av beställningsvaror och varor vi har i lager kommer du i kassan ha möjlighet att välja om du vill att de skickas tillsammans eller separat. Din orderbekräftelse kommer att innehålla alla varor du köpt, vare sig de är beställningsvaror eller varor vi har i lager.

    Vänligen kontakta vår kundtjänst om du har några frågor om din beställningsvara.

Betalningsfrågor

  • Varför fungerar inte min rabattkod?

    Har du hittat en rabattkod på en rabattkodssida som inte fungerar beror det på att denna inte längre är aktiv. Vi har inga stående rabattkoder och tyvärr är det många rabattkodssidor som visar gamla eller icke existerande koder. Hittar du en sida som ger ut felaktig information uppskattar vi om du kontaktar dessa, eftersom det inte ligger i någons intresse att du som kund ska känna dig vilseledd.

    Vid vissa tillfällen, som vid stora reor, har vi rabattkoder. Dessa visas då upp på sidan, skickas ut i nyhetsbrev och syns på sociala medier. Så är du registrerad på vårt nyhetsbrev kommer du aldrig att missa en rabattkod eller ett kampanjtillfälle.

    Har du ett presentkort som inte fungerar trots att giltighetsdatumet inte gått ut? Vänligen kontakta kundtjänst.

  • Är det säkert att betala med kort?

    Du kan alltid känna dig trygg när du handlar på Uppercut.se. Läs mer om detta här.

  • Hur fungerar de olika betalningsalternativen?

    Vi har flera olika betalningsalternativ du kan välja mellan. Du kan läsa mer om dem här.

  • Vad är Uppercut-pengar?

    Uppercut-pengar kallas de tillgodopengar du får hos oss. Du kan läsa mer om hur dessa fungerar här.

Byten

  • Vad kostar returfrakten?

    Priset beror helt på försändelsens storlek och vikt. Men enligt vår statistik så brukar snittpriset, för en Uppercutkunds retur, hamna på ungefär 39 kr. 

    Personalen hos ditt närmaste postombud kan enkelt hjälpa dig med att ta reda på hur många frimärken som behövs för just din retur. Du kan även gå in på Post Nords skickaguide och räkna ut vad din retur kommer att kosta. 

    Vid en reklamation av en trasig vara så står vi på Uppercut självklart för returfrakten.

  • Jag är inte nöjd med varan, kan jag returnera den?

    Självklart kan du det. Läs mer om våra byten och returer här.

  • Kan jag byta en vara jag provat?

    Det beror på vad det är för vara. Kalsonger och trosor bytes tyvärr inte om förseglingen är bruten då underkläder är hygienartiklar.

    Bh, t-shirts, linnen, loungewear, morgonrockar och badkläder går naturligtvis bra att öppna och testa. Inga lappar får dock tas bort från plaggen som ska bytas eller lämnas tillbaka, varan måste dessutom även vara hel, ren och i sitt originalskick för att bli godkänd av vår returhantering. Läs mer om detta här.

Leveransfrågor

  • Mitt paket har inte kommit, vad ska jag göra?

    Post Nord ska alltid ha en leveranstid på 1-2 dagar inom Sverige. Men i sällsamma fall kall den mänskliga faktorn komma in i bilden och göra att det tar lite längre tid än vanligt för Post Nord att leverera din beställning. I de allra flesta fall kommer paketet fram till slut, så ta en kopp kaffe och vänta ett par dagar till så ska du se att du har det hos dig inom kort.

    Skulle, mot förmodan, ditt paket inte komma fram efter 5 vardagar så är du alltid varmt välkommen att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

  • Hur vet jag när ni har skickat min beställning?

    När vi skickat din beställning får du ett mail av oss där det står att din beställning blivit skickad. Du kan även logga in på Min sida och se din orderstatus. 

  • Finns det någon orderstatus där jag ser vart min beställning är?

    När vi skickat din beställning får du ett mail av oss där det står att din beställning blivit skickad. Är beställningen skickad som paket kommer det finnas ett trackingnummer där du kan följa din beställning. Detta nummer finns även inne på din medlemssida. Är det skickat som ett brev så går det tyvärr inte att tracka. Har du inte fått din vara inom fem hela arbetsdagar kan du kontakta kundtjänst så hjälper de dig gärna. 

  • Min beställning är på mitt utlämningsställe men jag har inte fått någon avi, vad ska jag göra?

    Logga in på Min sida och skriv ner ditt trackingnummer. Med trackingnummer och legetimation kan du alltid få ut ditt paket. 

  • Hur lång tid ligger paket beställda med postförskott kvar på utlämningsstället?

    Liggtiden på utlämningsstället är 14 dagar.

  • Kan jag få min leverans skickad till en annan adress än min egna?

    Detta går bra om du betalar med kontokort. I kassan får du då upp en ruta för leveransadress. Ändra denna till den adress du vill att det ska skickas till. Vi skickar då beställningen till den adress du angav men vi skickar kvittot till dig. Detta är perfekt om beställningen ska vara en present.

  • Vad händer med paket som inte löses ut?

    För beställningar som gjorts via postförskott men som inte hämtats ut är vi tyvärr tvungna att debitera kunden på 299 kr för att täcka kostnader för frakter och expedition. Några dagar efter att posten skickat tillbaka paketet till oss kommer vi att makulera orden.

    Har du missat att hämta ut ditt paket, men fortfarande vill ha det, är det därför viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt. 



  • Vad kostar frakten?

    Vi har ALLTID fri frakt inom Sverige.
    För leveranser utanför Sverige tillkommer en fast frakt på 49 kronor.

  • Hur lång leveranstid har ni?

    Din leveranstid kan variera beroende på vilken vara du beställer. Vår leveranstid är 3-10 dagar. De flesta beställningar skickas från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar. Men beroende på lagertillgång kan det ibland ta ytterligare några dagar innan vi kan skicka ditt paket. Vår trevliga kundtjänst gör allt för att hålla dig uppdaterad om din leverans skulle dra ut på tiden.  

Medlemskap

Teknik

  • Det händer inget när jag klickar på vissa knappar?

    För att Uppercut.se ska fungera bra måste du ha aktiverat javascript i din webbläsare. Det kan också vara att du använder en utdaterad webbläsare, speciellt äldre versioner av Internet Explorer.

  • Använder ni cookies?

    Ja, cookies används för att göra det möjligt att genomföra köp på sidan. För mer information om hur vi använder cookies klicka här.

  • Jag får ingen orderbekräftelse. Vad är fel?

    Du har antagligen skrivit in fel emailadress när du blev medlem. Kolla upp detta en extra gång. I vissa e-postprogram kan orderbekräftelsen komma in i skräpkorgen.

  • Jag kan inte logga in. Vad ska jag göra?

    Om du får meddelande om felaktiga uppgifter så kan du återställa ditt lösenord genom att använda länken vid inloggningsrutan.

    Det kan också vara att du inte accepterar cookies från oss. Cookies måste vara aktiverat för att Uppercut.se ska fungera korrekt.

Våra varor