Om oss

Om Uppercut.se

Sedan 2005 har vi levererat underkläder till tusentals nöjda kunder. Uppercut.se är med andra ord en underklädesbutik på nätet med många kända märken och nöjda kunder. Vi har Sveriges bredaste utbud av märkesunderkläder för killar och tjejer. Och numera kan du även hitta underkläder för Kids.

På Uppercut.se strävar vi efter att alla våra kunder ska vara nöjda såväl under som efter köp och vi anser att vi har lyckats med detta. Vi hoppas och tror att vi har Sveriges bästa kundtjänst och är inte rädda för att bevisa detta. Varför inte testa oss?

Historia

Idén till Uppercut.se kom 2005 då vi själva tyckte att utbudet av underkläder var för dåligt. Efter mycket sökande på nätet insåg vi till slut att det inte fanns någon bra aktör för märkesunderkläder och arbetet med att bli just den aktören tog sin början. Under sommaren 2005 var det inte mycket sol och bad utan all tid gick till Uppercut.se. Efter hårt arbete stod till slut Uppercut.se klar i augusti. Till en början var det ett tiotal märken som fanns med men arbetet på att bli större var i full gång.

Vi satt nu i en liten lokal på 49 m² och det dröjde inte länge förens det var underkläder från golv till tak. Här skulle det också fotas, programmeras och kundtjänsten skulle skötas. Situationen blev ohållbar så flyttlassen fick gå till en lokal på 100 m².

I den nya lokalen fortsatte arbetet med att bli bättre och med att utöka utbudet. 2006, ett år efter starten kom kategorierna badkläder och loungewear med i bilden. Så förutom underkläder finns nu ett brett utbud av badkläder men också natt- och myskläder.

2007 var ett mycket spännande år för Uppercut.se. Det var nu vi bestämde oss för att vi skulle ta in underkläder även för tjej men också beslutet om att vi också skulle sälja utanför Sverige

Vi lanserade Uppercut.se för de nordiska länderna och startade även tjejavdelningen. Strax efter detta öppnade vi upp försäljningen för alla länder inom EU. Tre år efter starten har vi utökat vår marknad och levererar nu underkläder till både killar och tjejer runtomkring i Europa.

2008 var det dags för nästa flytt och nu tog vi i rejält (trodde vi) och flyttade till en lokal på 400 m². Här effektiviserades allt från lager till inköpsrutiner och man kan nog säga att det var här som Uppercut.se formades till vad det är idag.

Under 2009 utökades sortimentet markant med flera märken, fler modeller och Uppercut.se blev en av de största underklädesaktörerna i Europa. Vi påbörjade arbetet med att bli absolut bäst på kundservice och att vi alltid ska hjälpa våra kunder på bästa sätt. Detta arbete skulle visa sig bli en ledstjärna för allt vi skulle göra framöver.

Logotypen som varit med sedan starten 2005 fick nu se sitt slut och istället kom den nuvarande logotypen in i bilden. Året var 2010 och det var dags att ta nästa kliv i utvecklingen.

En sen eftermiddag i april 2011 hade vi ett möte på 30 minuter. Detta möte resulterade i att Uppercut.se skulle få en helt ny plattform och en helt ny design med utökade funktioner. Skulle vi verkligen lämna allt vi arbetat med sedan 2005 för ett nytt system? Så fick det bli och sex månader senare bar det av till Dublin för att under fem dygn finslipa allt inför lanseringen. I slutet av oktober lanserades nu ”nya” Uppercut.se och vi ser ljust på framtiden.

Vår vision

  • Kundtjänst och service är alltid viktigast
  • Erbjuda ett stort utbud från de ledande märkena på marknaden
  • Säkerhet vid både betalning och leverans
  • Snabbt, enkelt och tryggt

Företagsinformation

Uppercut.se drivs och ägs av Upperty AB med kontor och lager strax utanför Stockholm.

Uppercut.se
Box 20041
161 02 Bromma

Organisationsnummer: 556949-0302
Vi innehar F-skattsedel.

Allt material på Uppercut.se är upphovsrättskyddat enligt svensk lag.
© Copyright Uppercut.se / Upperty AB 2005-