Köpvillkor

Så jobbar vi i Sverige

  • Alltid fri frakt inom Sverige.
  • Öppet köp i 365 dagar.
  • Kundtjänst både på telefon och e-post.

Alltid fraktfritt inom Sverige

På Uppercut.se är det alltid fri frakt inom Sverige. Vi bjuder med andra ord alltid på frakten till dig. 

Leveranser med Post Nord

Vi skickar alla leveranser säkert med Post Nord. Skulle någon försening uppstå kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet.

Leverans till andra länder

För beställningar till andra länder använder vi Post Nord och FedEx. Leveranstiden är mellan 1-7 dagar beroende på vilket land det gäller. Fri Frakt!

Orderbekräftelse

När du gjort en beställning skickas det automatiskt ut en orderbekräftelse på e-post. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress. När din beställning skickas får du ett nytt mail som bekräftelse på detta. Spara meddelandena för att underlätta eventuell kontakt med vår kundtjänst.

Priser

Alla priser på Uppercut.se är i svenska kronor inklusive moms. Alla våra reor och kampanjer gäller så långt lagret räcker. Kampanjer och reor som skickas ut av oss kan inte kombineras med eventuella stående rabatter eller samarbeten. Minimumköp är 100 kr, tyvärr måste vi ha denna gräns då vi erbjuder vi frakt på alla beställningar inom Sverige.

365 dagars öppet köp

På Uppercut.se har du alltid öppet köp i 365 dagar, eller ett helt år om det låter bättre. Det betyder att du aldrig behöver vara orolig för att byta presenter eller julklappar utan du kan ta god tid på dig.

Ångerrätt - byten, returer & reklamation

Underkläder är hygienartiklar och bytes inte om förpackningen är bruten. Kolla därför extra noga att det är rätt vara, storlek och färg innan du bryter förpackningen på trosor och kalsonger. Vid köp av behå, t-shirts, linnen, loungewear och badkläder går det självklart att byta även en öppnad förpackning. Tänk på att varor som ska bytas ska vara i sitt originalskick. D.v.s, de måste vara hela, rena och alla lappar måste sitta kvar. Varor som ska bytas får ej vara tvättade. Som kund står man själv för returfrakten, du får enkelt hjälp med antal frimärken hos din närmaste postombud om du är osäker. Om du valt återbetalning återbetalar vi dig så fort vi mottagit din retur. Vanligtvis tar det ca 3 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto, dock absolut senast 30 dagar.

Vi arbetar med välkända märken för att försäkra oss om att du enbart får kvalitetsvaror. Men skulle en vara, mot förmodan, vara trasig så ser vi självklart till att du får byta. Uppercut.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, du kan läsa mer om detta på konsumentverket.se. Reklamationsrätt gäller under 3 år för produkter med produktionsfel. Vill du reklamera en trasig vara så ska kontakta vår kundtjänst inom skälig tid (minst två månader) så hjälper de dig med reklamationen. Vid reklamation står vi på Uppercut självklart för returfrakten.

Transportskador

Uppercut.se ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Märker du att dina varor skadas av transporten ska du inom skälig tid kontakta vår kundtjänst. Därför är det väldigt viktigt att du vid mottagandet kontrollerar varorna så de inte är skadade. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt hos ditt utlämningsställe och sedan kontaktar du vår kundtjänst.

Ej utlösta varor

För ej utlösta paket när beställningen är gjord med postförskott debiteras kunden 299 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Produktinformation

Vi gör vårt bästa för att all information om produkterna ska vara korrekt, att priserna stämmer och att bilderna återspeglar produkten. Ibland gör även vi fel och har därför rätt att åtgärda detta.

Under 18 år?

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss.

Force Majeure

Skulle något av följande saker inträffa befrias Uppercut.se från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll. Strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckhändelser och blockad.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vill du framföra klagomål och är konsument i ett annat EU-land kan du framföra dina klagomål här: http://ec.europa.eu/odr

Utskick

När du gör ditt första köp på Uppercut.se blir du automatiskt medlem hos oss. Som medlem får du erbjudanden och nyheter skickat till dig i form av e-post, sms och även i vissa fall brev. Detta kan du enkelt ändra på din medlemssidan.

Frågor

Kontakta vår kundtjänst här.